Yönergeler
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı; Kütahya Dumlupınar Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü’nün amaçları, faaliyet alanları, yönetim organları, yönetim organlarının görevleri ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönerge; Kütahya Dumlupınar Üniversitesine bağlı olarak kurulan Kütahya Dumlupınar Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü’nün amaçları, yönetim organları, yönetim organlarının görevleri ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönerge; 4857 sayılı İş Kanunu, 6331 sayılı İş Salığı ve Güvenliği Kanunu ve iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;
a) Koordinatörlük: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğünü,
b) Koordinatör: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörünü,
c) Koordinasyon Kurulu: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinasyon Kurulunu,
d) Rektör: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Rektörünü,
e) Senato: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Senatosunu,
f) Üniversite: Kütahya Dumlupınar Üniversitesini,
g) Üniversite Yönetim Kurulu: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Amaçları ve Faaliyet Alanları
Koordinatörlüğün Amaçları
MADDE 5 – (1) Koordinatörlüğün amacı; iş sağlığı ve güvenliği alanında faaliyet gösteren kamu kurumları ve özel sektör kuruluşları ile işbirliği sağlamak, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yasal mevzuattaki gereklilikleri yerine getirmek, çalışanların sağlığını koruyucu ve geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunmaktır.
Koordinatörlüğün Faaliyet Alanları
MADDE 6 – (1) Koordinatörlük, amaçlarını gerçekleştirmek üzere aşağıdaki faaliyetlerde bulunur:
a) İş sağlığı ve güvenliği çalışma planı hazırlamak,
b) İş sağlığı ve güvenliği eğitim planı hazırlamak,
c) Risk değerlendirme çalışmalarını planlamak ve yürütmek,
d) Acil durum planı hazırlamak ve acil durum tatbikatları düzenlemek,
e) İş kazası ve meslek hastalıklarını soruşturmak, analiz yaparak doğru önlemleri planlamak,
f) Faaliyet alanı kapsamında ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde sürdürülen eğitim çalışmalarını desteklemek, eğitim programlarına yönelik uygulama ve araştırma olanakları sağlamak,
g) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalar yapan yurtiçi ve yurtdışı kuruluşlarla işbirliği yaparak konferans, seminer ve kurslar düzenlemek,
h) İş sağlığı ve güvenliği alanında yetişmiş olan bilim insanları ve uzmanların, bu konularla ilgili yurt dışındaki gelişmeleri izlemelerini sağlamak,
i) İş kazaları ve meslek hastalıklarını önlemeye yönelik olarak işverenlere ve çalışanlara yönelik eğitimler düzenlemek, danışmanlık hizmeti vermek ve işyeri ortam risk faktörlerinin kontrolünü sağlamaya yönelik faaliyetlerde bulunmak,
j) Koordinatörlük tarafından düzenlenen konferans, seminer ve kurs programları ile diğer eğitim programları sonunda koşulları senato tarafından belirlenen katılım belgesi, başarı belgesi, sertifika ve benzeri belgeleri vermek.
k) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörden gelecek taleplere göre danışmanlık ve eğitim hizmeti vermek,
l) Talep veya ihtiyaca göre diğer gerekli çalışmaları yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Yönetim Organları ve Görevleri
Koordinatörlüğün Yönetim Organları
MADDE 7 – (1) Koordinatörlük organları şunlardır:
a) Koordinatör
b) Koordinasyon Kurulu
c) Çalışma Birimleri
Koordinatör
MADDE 8 – (1) Koordinatör; Rektör tarafından üniversitenin akademik veya idari personeli arasından (en az C sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı belgesine sahip) üç yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi sona eren Koordinatör yeniden görevlendirilebilir. Koordinatörün altı aydan fazla görevinin başında bulunamayacağı durumlarda görevi sona erer.
(2) Koordinatör, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitenin akademik veya idari personeli arasından iş güvenliği uzmanlığı belgesine sahip en fazla iki kişiyi koordinatör yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Rektör’ün onayına sunar.
(3) Koordinatörün görevi sona erdiğinde koordinatör yardımcılarının görevi de sona erer.
(4) Koordinatörün görevi başında bulunmadığı zamanlarda yardımcılarından birisi vekâlet eder.
Koordinatörün Görevleri
MADDE 9- Koordinatörün görevleri şunlardır:
a) Koordinatörlüğü temsil etmek,
b) Koordinatörlük yönergesinde belirlenen amaçları gerçekleştirecek görevleri yürütmek,
c) Koordinatörlüğün çalışmalarıyla ilgili olarak Rektör’e çalışma raporu sunmak,
d) Faaliyet alanında yer alan birimlerin etkin çalışmasını sağlamak üzere gerekli düzenlemeleri yapmaktır.
Koordinasyon Kurulu
MADDE 10 – (1) Koordinasyon Kurulu; koordinatör yardımcıları ile merkezin kuruluş amacına uygun bilim dallarında görev yapan akademik personel ve üniversitemiz idari personeli arasından Koordinatörün önerisi ve Rektörün onayı ile görevlendirilen en fazla 5 kişiden oluşur.
(2) Koordinasyon Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir. Süresi bitmeden ayrılan üyelerin yerine, aynı usulle yenileri görevlendirilir.
(3) Koordinasyon Kurulu, Koordinatörün daveti üzerine en az ayda bir toplanır. Gerekli durumlarda daha sık olmak üzere, üyelerin salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.
Koordinasyon Kurulunun Görevleri
MADDE 11 – (1) Koordinasyon Kurulunun görevleri şunlardır;
a) Koordinatörlüğün çalışmalarıyla ilgili plan ve programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak,
b) Koordinatörlük bünyesinde kurulan birimlerde görev alan personelin eğitim, uygulama, araştırma, danışmanlık konularındaki isteklerini değerlendirip karara bağlamak,
c) Gerekli hallerde koordinatörlüğün faaliyetleri ile ilgili çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek,
d) Yurtiçi ve yurtdışındaki kamu ve özel kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve usullerini belirlemek,
e) Koordinatörlüğün her faaliyet dönemi sonunda hazırlayacağı faaliyet raporlarının düzenlenmesine ilişkin esasları tespit etmek ve sunulan raporu değerlendirmek,
f) Bir sonraki döneme ait çalışma programı esaslarını tespit etmek,
g) Eğitim programları ile bu programlar sonunda katılım, sertifika, başarı belgesi ve benzeri belgelerin verilme koşullarını Senato’ya önermek.
h) Mevzuatın gerektirdiği, koordinatörlüğün önerdiği ve ilgili birimlerin onayladığı diğer görevleri yerine getirmek.
Çalışma Birimleri ve Görevleri
MADDE 12- (1) Koordinatörlüğün çalışma alanlarıyla ilgili faaliyetlerin verimliliğini ve etkinliğini artırmak üzere eğitim, danışmanlık, proje, saha araştırmaları gibi geçici veya sürekli birimler oluşturulabilir. Çalışma birimleri, çalışma birimi başkanı veya bir koordinasyon kurulu üyesi sorumluluğunda çalışmaları planlamak ve yürütmek üzere görevlendirilen üniversitedeki ilgili personelden oluşur.
(2) Çalışma birimleri koordinatörlüğün teklifi ve Rektörün onayıyla kurulur. Birimler, ilgili çalışma birimi başkanı veya koordinatörün önerisi üzerine Rektör tarafından görevlendirilen kişi başkanlığında toplanır ve yapılan çalışmalarla ilgili olarak koordinatöre önerilerde bulunur. Çalışma birimlerindeki elemanlar ilgili birimin amiri ile işbirliği yapılarak Koordinasyon Kurulunca öngörülen süreler için Rektör tarafından görevlendirilir. Koordinatör, çalışma birimlerinin faaliyetlerini izler ve denetler. Görev süresi dolan çalışma birimi elemanının görev süresi Koordinasyon Kurulu’nun önerisi ile Rektör tarafından uzatılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 13 – Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato ve Üniversite Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 14 – Bu Yönerge Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Senatosunda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15 – Bu Yönerge hükümlerini Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Rektörü yürütür.